Change management
Impactvolle veranderingenBereid grote veranderingen in je organisatie structureel voor met juiste communicatie, strategie en planning. Zo ondersteun je jouw werknemers in de verandering die zij gaan doormaken.
Samen op weg naar succesvolle verandering
Verandering van spijs doet leven. Organisaties en bedrijven ontwikkelen zich continu en daarom is heel logisch dat werkwijzen of procesinrichtingen veranderen. De klantbehoeften veranderen immers ook continu. De voorbereiding op een grote verandering draagt enorm bij aan het succes ervan. Door middel van change management garanderen wij een goede voorbereiding. Afhankelijk van het type verandering zorgen wij voor een duidelijk communicatieplan voor zowel medewerkers als voor stakeholders en partners. Samen werken we aan een strategische uitwerking van de verandering.
Communicatie is key
Vaak is de verandering een logische keuze vanuit het management. Soms is de verandering minder logisch voor de overige medewerkers. In dat geval is het belangrijk dat je vooraf een communicatieplan maakt. Dit is onderdeel van onze change management aanpak. Zo ben je voorbereid op iedere situatie.
Stap voor stap
De snelheid van de implementatie van de verandering hangt van veel factoren af, zoals de grootte van je organisatie, het type verandering en de flexibiliteit van de medewerkers. Aan de hand van interviews leren wij de organisatie kennen zodat we een onderbouwd strategisch plan kunnen bieden. Hier zetten we gefundeerde stappen waarin het voor iedereen duidelijk is welke stappen zijn afgerond en welke er gaan komen.
Navigeer succesvol door transformatie
Change management is een strategische aanpak die organisaties helpt om effectief om te gaan met veranderingen. het omvat het plannen, implementeren en begeleiden van veranderingen binnen een organisatie.
Onze werkwijze
1. We heten jou welkom zoals wij vinden dat iedere klantreis ook zou horen te beginnen: gastvrij en geïntereseerd. Zo zijn we benieuwd naar jouw doelen en de strategie die je hanteert. Ook willen we graag meer weten over de persona’s die passen bij jouw organisatie.
2. Na onze kick-off gaan we aan de slag met het in kaart brengen van alle online en offline contactpunten met jouw klanten. Dit doen we volgens een methode die wetenschappelijk is onderbouwd.
3. Tijdens ons onderzoek hebben we regelmatig contact. Zo weten we zeker dat we alle belangrijke punten meenemen en niets over het hoofd zien. We bespreken jullie doelen uitvoerig en creëren een passende strategie.
4. Wanneer het plan is uitgestippeld en vaststaat, koersen we vanaf dat moment op het eindresultaat af met het plan als kompas. Is er een omweg nodig? Dan bespreken we samen wat de beste mogelijkheden zijn.
Check up
communicatieplan
strategie
implementatie
planning
happy People
Referenties
Customer journey mapping
KLANTBEHOEFTE ALS MOTOR VAN VERANDERING
Verandering in klantbehoefte kan reden zijn voor een verandering in je diensten of werkwijzen. Met customer journey mapping krijg je inzicht in de klantreis van jouw doelgroep en zie je waar de pijnpunten van jouw klantreis liggen.