Change management

Impactvolle veranderingen

Bereid grote veranderingen in je organisatie structureel voor met juiste communicatie, strategie en planning. Zo ondersteun je jouw werknemers in de verandering die zij gaan doormaken. 

STAPPEN ZETTEN

Samen op weg naar succesvolle verandering

 

Verandering van spijs doet leven. Organisaties en bedrijven ontwikkelen zich continu en daarom is heel logisch dat werkwijzen of procesinrichtingen veranderen. De klantbehoeften veranderen immers ook continu. De voorbereiding op een grote verandering draagt enorm bij aan het succes ervan. Door middel van change management garanderen wij een goede voorbereiding. Afhankelijk van het type verandering zorgen wij voor een duidelijk communicatieplan voor zowel medewerkers als voor stakeholders en partners. Samen werken we aan een strategische uitwerking van de verandering.

Communicatie is key

Vaak is de verandering een logische keuze vanuit het management. Soms is de verandering minder logisch voor de overige medewerkers. In dat geval is het belangrijk dat je vooraf een communicatieplan maakt. Dit is onderdeel van onze change management aanpak. Zo ben je voorbereid op iedere situatie. 

Stap voor stap

De snelheid van de implementatie van de verandering hangt van veel factoren af, zoals de grootte van je organisatie, het type verandering en de flexibiliteit van de medewerkers. Aan de hand van interviews leren wij de organisatie kennen zodat we een onderbouwd strategisch plan kunnen bieden. Hier zetten we gefundeerde stappen waarin het voor iedereen duidelijk is welke stappen zijn afgerond en welke er gaan komen.

Navigeer succesvol door transformatie

Change management is een strategische aanpak die organisaties helpt om effectief om te gaan met veranderingen. het omvat het plannen, implementeren en begeleiden van veranderingen binnen een organisatie.

Onze werkwijze

1. We heten jou welkom zoals wij vinden dat iedere klantreis ook zou horen te beginnen: gastvrij en geïntereseerd. Zo zijn we benieuwd naar jouw doelen en de strategie die je hanteert. Ook willen we graag meer weten over de persona’s die passen bij jouw organisatie. 

2. Na onze kick-off gaan we aan de slag met het in kaart brengen van alle online en offline contactpunten met jouw klanten. Dit doen we volgens een methode die wetenschappelijk is onderbouwd.

3. Tijdens ons onderzoek hebben we regelmatig contact. Zo weten we zeker dat we alle belangrijke punten meenemen en niets over het hoofd zien. We bespreken jullie doelen uitvoerig en creëren een passende strategie. 

4. Wanneer het plan is uitgestippeld en vaststaat, koersen we vanaf dat moment op het eindresultaat af met het plan als kompas. Is er een omweg nodig? Dan bespreken we samen wat de beste mogelijkheden zijn. 

N

Check up

N

communicatieplan

N

strategie

N

implementatie

N

planning

N

happy People

Referenties

Petula Bodar, Directeur HMS contact centers.

De quote die ik passend vind bij onze samenwerking: “In de kern van moeilijkheden schuilen mogelijkheden.” (Albert Einstein) “Snel schakelen, leren van de ervaring en doorpakken. Gecombineerd met de juiste drive en enthousiasme”, dat kenmerkt voor mij de samenwerking. We hebben in een constructief tempo een goede dienstverlening neergezet voor een gezamenlijke klant. Jeroen heeft beeld bij de stip op de horizon en het doel dat bereikt moet gaan worden. Dit resulteert in een heldere visie, waarbij hij het menselijk aspect en de kracht van een team zeker niet uit het oog verliest.

Jan de Zeeuw, eigenaar Interim2day

“Al vele jaren werk ik, vanuit mijn rol als bemiddelende organisatie op het gebied van klantcontact, met Jeroen. En dat doe ik graag. Niet alleen omdat Jeroen een kundig en vaardig coach en manager is, maar ook als persoon is hij een (h)eerlijk mens. Kundig en vaardig omdat hij vanuit vele jaren ervaring in iedere situatie de juiste inschatting kan maken welke coaching nodig is om een individu of team weer op gang te helpen. Met zijn enthousiasmerende mentaliteit tovert hij energie uit mensen en teams zodat ze weer vooruit kunnen. En als mens is hij open, eerlijk en recht door zee zonder een oordeel te vellen. Daar heb je tenminste wat aan!”

Michel Van Mook, Delta Lloyd.

“Het aanstekelijk enthousiasme van Jeroen maakt dat problemen kansen worden. Het plezier wat Jeroen heeft in zijn werk slaat over op zijn omgeving waardoor successen worden behaald.”

Customer journey mapping

KLANTBEHOEFTE ALS MOTOR VAN VERANDERING 

Verandering in klantbehoefte kan reden zijn voor een verandering in je diensten of werkwijzen. Met customer journey mapping krijg je inzicht in de klantreis van jouw doelgroep en zie je waar de pijnpunten van jouw klantreis liggen.