Procesmanagement
Krijg grip op je organisatie
Van droom en visie naar een concrete strategie voor je bedrijfsprocessen. Vanuit de strategie bekijken we welke processen wel en niet bijdragen. De kunst van procesmanagement zit in het schrappen, zonder jouw visie en de klantbehoefte uit het oog te verliezen.
BUSINESS PROCESS MANAGEMENT
Analyseren, ontwerpen en herinrichten van processen
Met procesmanagement zet je koers naar efficiënte en logische bedrijfsprocessen. Lopen de wachttijden op, zijn de werkvoorraden te hoog en zie je kansen om dit proces te versnellen? Samen met jou optimaliseren we de bedrijfsprocessen door bij iedere stap de meerwaarde voor de klant of organisatie te bepalen. Met onze eigen strategie maken we deze meerwaarde inzichtelijk en meetbaar.
Het resultaat van procesmanagement
– Efficiëntie zorgt direct voor een hogere productiviteit, zonder dat de werkdruk hoger ligt.
– Doordat medewerkers minder repetitief werk uitvoeren, zie je dat de medewerkerstevredenheid stijgt.
– Efficiëntie zorgt voor blije klanten, want zaken verlopen sneller.
– De kwaliteit van werk verbetert, want ieder proces is gericht op kwalitatieve klantervaring.
Onze aanpak
Procesmanagement
1. Procesplanning
Op basis van jullie wensen bouwen we aan een langetermijnplanning. Welke doelen willen jullie behalen? Daar past een strategie bij die we uitsmeren over meerdere maanden tot jaren. Hier bouwen we aan een stevige basis en richtlijn voor de toekomst.
2. Procesanalyse
Welke sterke en zwakke punten heeft ieder bedrijfsproces? Met kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeken bepalen welke processen efficiënter ingedeeld kunnen worden. Hier betrekken we klantervaringen, interviews met medewerkers, bedrijfsdocumenten en de strategische plannen.
3. Design en modeleren
Op basis van de resultaten uit de analyse bouwen we aan een nieuw en efficiënter procesontwerp. Met onder andere customer journey mapping brengen we een nieuw bedrijfsproces in beeld. Belangrijk is het hier om opnieuw de meerwaarde voor de klant en organisatie te bepalen bij iedere stap in het bedrijfsproces.
4. Procesimplementatie
Welke zaken zijn er nodig om deze vernieuwde processen te implementeren? Naast een communicatieplan en instructie richting alle medewerkers, moet er mogelijk ook extra software aangeschaft en geïnstalleerd worden.
5. Monitoring
Een van de belangrijkste punten van procesmanagement is het monitoren van je nieuwe bedrijfsprocessen. Werkt iedereen volgens het nieuwe bedrijfsproces? En zorgt dit daadwerkelijk voor meer efficiëntie op de werkvloer? Met tevredenheidsonderzoeken en bedrijfsstatistieken bepaal je het resultaat.
6. Verfijning van het proces
Dalen we wachttijden? Zijn klanten en medewerkers tevreden? En daalt de werkdruk? Dan is het proces een groot succes! Maar vaker zien we dat er nog wat geschaafd moet worden aan enkele processen. Deze verbeteringen monitoren we vervolgens om te zien of het bedrijfsproces nu wel soepel verloopt.
Services
Customer Experience
Naast customer journey mapping is Customer Station ook ervaren in het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken, het verbeteren van bedrijfsprocessen en het coachen van klantenservices.
De mogelijkheden
De Strippenkaart
Neem alleen af wanneer nodig. Zo behoud je flexibiliteit. Kies bijvoorbeeld voor 60 contenturen per jaar + 10 adviesuren.
Het Trajectabonnement
Dit abonnement op maat bedraagt een vast bedrag per maand. Je weet precies waar je aan toe bent en de uren gebruiken voor een maandelijkse sparsessie of brainstorm.
Het All Inclusive-Pakket
Je pakket wordt volledig afgesteld op de strategie, plannen en doelen die we vooraf opstellen. Je hoeft je nergens zorgen om te maken.